CSSLine

Posted in Internet, design by admin on the May 20th, 2011

Yeah!

20110520-221247.jpg

Valve meets Kubo by Eero Aarnio

Posted in Internet by admin on the September 17th, 2010

Valve’s office in Korkeavuorenkatu, Helsinki now features a bright light for passers by. Thank you, Innolux.

Verkkomainonnan kokojen kasvu yli 590%

Posted in Suomi, mediamyynti, verkkomainonta by admin on the March 3rd, 2010

Verkkomainonnan kehitys on huolestuttavassa jamassa – bannereiden kokojen kasvu on jatkunut jo yli 15 vuotta.

Mediamyynnin usko banner-kokojen kasvuun on vahva – jo vuoden 2009 lopulla maan suurimmat verkkomediat Hesarin johdolla luukuttivat, että isot bannerit ovat lyöneet itsensä markkinoilla hyvin läpi. Varmasti näin onkin, koska paikkaa on perinteisellä tavalla tehtyjen pseudotutkimusten avulla helppoa perustella mainostajille, ja näistä jopa printtiajan mainos-AD hieman innostuu. Innovatiivisesta mainonnasta ei kuitenkaan ole kysymys.

Isot bannerit aiheuttavat närää läppäri- ja miniläppärikäyttäjissä tai mokkulan varassa selailevien keskuudessa. Sisältö hukkuu jonnekin bannerin alle ja mainoksen latausaika ärsyttää – huomioarvotutkimusten tuloksista puuttuu ns. vitutuskäyrä.

Ilta-sanomat vei tänään isommat bannerit nextille levelille:Ilta-Sanomat ylittää ja yllättää itsensä.
Banneri (vai voiko enää edes puhua bannerista) ylittää itsensä ja todellakin yllättää lukijansa. Hei, mainos ei ole huono – mutta kuvitellaanpa tuohon esimerkiksi Suomi-Soffan kevät-alen visuaalinen tyyli.

DNA:n mainos on kuitenkin NIIN iso, että on syytä tehdä pieni laskutoimitus. Ruudulla (1680 x 1050) on 1,76 miljoonaa pikseliä, joista selaimen käyttämä osuus on 0,27 miljoonaa – eli 15.3%. IS:n sivuston oma osuus ruudusta puolestaan on 21,5% (josta varsinainen sisältö, “Lapsi putosi hissistä”, on vain pieni osa). Luulisi mainostajan olevan tällä matematiikalla erittäin tyytyväinen – bannerin osuus koko näkymästä on huikeat 63,2 prosenttia!

P.S. Otsikon lukuun, eli 590 prosentin kasvuun, päädytään vertaamalla klassisen bannerikoon (468 x 60) osuutta vuoden 1995 ruutujen koosta tämänpäiväisen DNA-bannerin osuuteen esimerkissä käytetyllä ruudulla.

Puolentoistavuoden Työntekijä 2009

Posted in start-up by admin on the August 18th, 2009

Internet-yhtiö Fruugon ex-markkinointijohtaja Janne Waltonen on valittu Puolentoistavuoden Työntekijäksi 2009. Menestyksekkään, mutta omien sanojensa mukaan lähinnä “tornadon silmässä” vietetyn keikkansa kohustart-up Fruugossa Waltonen aloitti toki jo vuoden 2008 puolella.

Markkinointi & Mainonta uutisoi tänään Waltosen tunnelmista: “Puolitoista vuotta on kohtuullisen pitkä aika”, ja samaan uutiseen tarttui myöhemmin myös Kauppalehti. Twitteristä asiaan vihkiytyneet saivat tiedon noin vuorokautta aiemmin.

Puolentoistavuoden Työntekijä -palkinto jaetaan seuraavan kerran loppuvuodesta 2010.

Things are going great (part 2.)

Posted in start-up by admin on the September 17th, 2008

When marketing team wants to exchange their entire budget for a few football tickets. AIG too failed because of this mistake.

MANU AIG
Originally uploaded by rajeshwar_12

Things are going great (part 1.)

Posted in Internet by joku on the September 17th, 2008

When marketing team wants to exchange their entire budget for a few football tickets. Sega Dreamcast failed because of this mistake.

Arsenal Dreamcast
Originally uploaded by Young Crazy Fool

Sattuuhan sitä paremmissakin piireissä.

Posted in Internet by joku on the August 25th, 2008

David Beckham toi Lontoon olympialaisten terveiset Pekingiin.

read more | digg story

Best rating system ever – from Smiley to Butt

Posted in Internet by joku on the April 15th, 2008

Techcrunch noted a start-up TripSay, with a cool preview of their private beta. TripSay lets you discover the world with a little help from your Friends.


read more | digg story

Grand One 2008

Posted in Internet by joku on the March 13th, 2008

Tämän vuoden kisan osalta jääköön ennakkopaljastustukset pöytälaatikkoon – hienointa kilpailussa on Finnairin nousu digitaaliseen markkinointiin panostavaksi asiakkaaksi, jonka kaikkien kilpailutöiden taso on kova. Ansaitsisi “Vuoden asiakas” -palkinnon, jos sellainen jaettaisiin.

Shortlistan ovat kaikki jo kahlanneet läpi, jotain toimistolle kannettavaa tulee varmasti tähän osoitteeseen:
Valve

Aika amerikkalainen näkemys – mobile/handhelds -osasto jäi ansioituneesti unholaan

Posted in Internet by joku on the January 29th, 2008

The greatest game console of all time? The SNES was indeed a great console with lots of great games, but it’s still a leap to call it the greatest system ever made. In an industry that’s over thirty years old, that’s seen dozens upon dozens of home video game systems, simply calling out Nintendo’s second console as the best ever seems simplistic.

read more | digg story

Next Page »